Крок 1 Знайомство з Херсонщиною:

Зустріч з керівництвом Херсонської облдержадміністрації

Ознайомлення з базою інвестиційних пропозицій та вільних земельних ділянок області

Ознайомлення з законодавчою базою України в сфері інвестиційної діяльності

Ознайомлення з переліком «регіональних преференцій» для інвестора
Визначення сфери інвестування, обрання придатної земельної ділянки або об’єкту
- створення іноземного підприємства, що повністю належить інвестору;
- створення представництва, дочірнього підприємства або філії іноземної компанії в Україні;
- укладення договору про спільну діяльність (залучення українським підприємством іноземного капіталу для виконання окремих проектів);
- викуп іноземним інвестором пакету акцій публічного акціонерного товариства;
- створення товариства з обмеженою відповідальністю з частковою участю у статутному фонді товариства.
- заява про державну реєстрацію створення юридичної особи.
- заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, – за бажанням заявника;
- примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення засновників
- установчий документ юридичної особи – у разі створення юридичної особи на підставі власного установчого документа;
- документ про сплату адміністративного збору
- документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи у країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), – у разі створення юридичної особи, засновником (засновниками) якої є іноземна юридична особа;
- Документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі.
- У паперовій формі документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням.
- У разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження.
- Документи мають бути викладені державною мовою та додатково, за бажанням заявника, – іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію);
- Заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена;
- Документи, видані відповідно до законодавства іноземної держави, повинні бути легалізовані (консульська легалізація чи проставлення апостиля) в установленому законодавством порядку, якщо інше не встановлено міжнародними договорами.
- Документ, викладений іноземною мовою, повинен бути перекладений на державну мову із засвідченням вірності перекладу.
Розгляд документів, поданих для державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та проведення інших реєстраційних дій, здійснюється протягом 24 годин після надходження документів, крім вихідних та святкових днів.
Крок 3 Відкриття банківського рахунку
Юридичні особи-нерезиденти (інвестори) можуть відкривати в банках України:
- інвестиційні рахунки для здійснення інвестицій у національній та іноземних валютах;
- рахунки умовного зберігання (ескроу) у національній та іноземних валютах.
Під час відкриття поточного рахунку для формування (статутного або складеного капіталу, пайового або неподільного фонду) суб’єкта господарювання – юридичної особи (крім банків) подаються:
- заява про відкриття поточного рахунку;
- один примірник оригіналу установчого документа або його копія, засвідчена нотаріально;
- рішення засновників (учасників) про визначення особи, якій надається право відкриття та розпорядження рахунком новостворюваної юридичної особи, що оформляється у формі довіреності.
Крок 4 Визначення земельної ділянки та відведення її під забудову
Подається клопотання (заява) про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки до:
- сільської, селищної, міської ради – землі комунальної власності;
- обласної, районної ради – землі державної власності, землі спільної власності територіальних громад;
- районної державної адміністрації (ведення водного господарства, будівництва об’єктів, пов’язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району, індивідуального дачного будівництва) – землі у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів;
- територіального підрозділу Держгеокадастру – земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності;
- обласної державної адміністрації – землі державної власності, у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району.
У клопотанні (заяві) зазначаються:
|
До клопотання (заяви) додаються:
|
Відповідний орган в межах його повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.
Закон України «Про землеустрій»
Замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі.
Розробниками документації із землеустрою є:
- юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою;
- фізичні особи – підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою.
Проект землеустрою підлягає погодженню у:
- Територіальному підрозділі Держгеокадастру;
- Управлінні містобудування та архітектури РДА.
Протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надають або надсилають рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту
землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов’язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом – після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.
Право оренди земельної ділянки виникає після укладення договору оренди та його державної реєстрації у територіальному підрозділі Держгеокадастру.
Документи, що подаються для реєстрації:
- заява;
- оригінал погодженої відповідно до законодавства документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки (разом з позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації у разі, коли така документація підлягає обов’язковій державній експертизі);
- електронний документ, який містить відомості про результати робіт із землеустрою та оцінки земель і є підставою для внесення даних до Державного земельного кадастру;
- документ, що підтверджує оплату послуг з державної реєстрації земельної ділянки.
Крок 5 Отримання вихідних даних для проектування об’єктів
ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності»
Фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати вихідні дані для проектування об’єкта будівництва.
Основними складовими вихідних даних є:
- визначають комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об’єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією
- надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі на підставі наказу Мінрегіону від 07.07.2011 №109, зареєстровано у Мінюсті 22.07.2011 №912/19650
Для отримання містобудівних умов та обмежень необхідно надати:
|
|
Розгляд заяви і надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх наданні здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом 7 робочих днів з дня реєстрації заяви. Містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об’єкта незалежно від зміни замовника.
- визначають комплекс умов та вимог до інженерного забезпечення об’єкта будівництва, які повинні відповідати його розрахунковим параметрам, зокрема щодо водо-, тепло-, енерго- і газопостачання, каналізації, радіофікації, зовнішнього освітлення, відведення зливових вод, телефонізації, телекомунікації, диспетчеризації, пожежної та техногенної безпеки
- надаються протягом 15 робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви та протягом 30 робочих днів у разі необхідності їх
узгодження з власником (користувачем) магістральних інженерних мереж.
- визначає обґрунтовані вимоги замовника до планувальних, архітектурних, інженерних і технологічних
- складається замовником або за його дорученням проектувальником.
Крок 6 Розробка проектної документації та експертиза проекту будівництва
Проектна документація на будівництво об’єктів розробляється у порядку встановленому наказом Мінрегіону України №45 від 16.05.2011«Про затвердження порядку розроблення проектної документації длябудівництва об’єктів» проектувальником – юридична особа, яка має у своєму складі відповідних виконавців, що згідно із законодавством одержали кваліфікаційний сертифікат, або фізична особа, яка згідно з законодавством має відповідний кваліфікаційний сертифікат.
Укладення та виконання договорів на виконання проектних робіт здійснюються в порядку, встановленому Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668.
не потребує погодження державними органами, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, юридичними особами, утвореними такими органами.
проводиться експертними організаціями незалежно від форми власності, які відповідають визначеним критеріям.
При цьому до проведення експертизи залучаються (в тому числі на підставі цивільно-правових договорів) експерти з питань санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, екології, охорони праці, енергозбереження,пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, які пройшли професійну атестацію, що проводилася із залученням представників відповідних центральних органів виконавчої влади, та отримали відповідний.
- належать до IV і V категорії складності, – щодо дотримання вимог до їх міцності, надійності, довговічності будинків і споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, екології, охорони праці, енергозбереження, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки;
- споруджуються на територіях із складними інженерно-геологічними та техногенними умовами, – щодо їх міцності, надійності та довговічності, експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення;
- споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, – щодо кошторисної частини проекту будівництва.
Експертизі також підлягають проектні рішення в частині, що не відповідає раніше затвердженому проекту будівництва.
- замовник будівництва;
- проектувальник, якщо це передбачено договором на виконання проектно-вишукувальних робіт.
- залежно від технічної та технологічної складності об’єктів будівництва – 30 календарних днів;
- для об’єктів, що становлять підвищену ядерну та радіаційну небезпеку, і тих, щодо яких проводиться оцінка їх впливу на навколишнє природне середовище – 90 календарних днів;
- для об’єктів I-III категорії складності, що споруджуються на територіях із складними інженерно-геологічними та техногенними умовами – 15 календарних днів.
Крок 7 Виконання підготовчих та будівельних робіт
- реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт – щодо
об’єктів будівництва, що належать до I-III категорій складності; - видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт – щодо об’єктів будівництва, що належать до IV і V категорій складності.
Виконання підготовчих робіт, у тому числі з винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень, може здійснюватися на підставі зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт чи дозволу на виконання будівельних робіт.
! Зареєстрована декларація про початок виконання підготовчих робіт не дає права на виконання будівельних робіт
- здійснює орган державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом 5 робочих днів з дня отримання декларації.
Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Херсонській області
Начальник Управління – Петров Денис Сергійович
73000, м. Херсон, вул. Кременчуцька,69
Тел.: (0552) 26-37-95, (0552) 49-80-26
- ПОВІДОМЛЕННЯ про початок виконання підготовчих робіт / про зміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт; завантажити бланк
- Бланки щодо прийняття об’єкта в експлуатацію завантажити бланк
Право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт, підключення об’єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт.
Замовник зобов’язаний протягом 7 календарних днів з дня реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт або з дня набуття права на виконання будівельних робіт письмово поінформувати виконавчий орган сільської, селищної, міської ради або місцеву державну адміністрацію за місцезнаходженням об’єкта будівництва пропочаток виконання будівельних робіт.
Право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об’єктах будівництва, підключення об’єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу навиконання будівельних робіт.
Дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом 10робочих днів.
Завантажити форму ЗАЯВИ на виконання будівельних робіт (завантажити)
До заяви додаються:
- копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію (крім випадків, визначених пунктом 7 цього Порядку);
- проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку;
- копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, або згода його власника, засвідчена у встановленому законодавством порядку, на проведення будівельних робіт у разі здійснення реконструкції, реставрації, капітального ремонту чи технічного переоснащення;
- копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд;
- інформація про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати.
Крок 8 Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів
Об’єкти будівництва, що належать до I-III категорій складності |
Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, здійснюється шляхом реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю набезоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об’єкта до експлуатації. |
Завантажити форми:
|
Орган державного архітектурно-будівельного контролю розглядає подані документи протягом 10 робочих днів з дня їх надходження та вносить відповідну інформацію до реєстру. |
Об’єкти будівництва, що належать до IV і V категорій складності |
Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, здійснюється на підставі акта готовності об’єкта до експлуатації шляхом видачі органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката. |
Завантажити форму: |
Орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом 10 робочих днів з дати реєстрації заяви приймає рішення про видачу сертифіката або про відмову в його видачі. |
Датою прийняття в експлуатацію об’єкта є дата реєстрації декларації або видачі сертифіката.
Зареєстрована декларація або сертифікат є підставою для укладення договорів про постачання на прийнятий в експлуатацію об’єкт необхідних для його функціонування ресурсів – води, газу, тепла, електроенергії, включення даних про такий об’єкт до державної статистичної звітності та оформлення права власності на нього.
Підключення об’єкта, прийнятого в експлуатацію, до інженерних мереж здійснюється відповідно до Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності” протягом 10 днів з дня відповідного звернення замовника до осіб, які є власниками відповідних елементів інженерної інфраструктури або здійснюють їх експлуатацію.
Замовник зобов’язаний протягом 7 календарних днів з дня прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта письмово поінформувати про це місцевий орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування за місцезнаходженням об’єкта будівництва.
Крок 9 Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту
Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності»
Замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов’язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту.
Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об’єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури.
|
|
у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування, з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта, визначеної згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами. При цьому не враховуються витрати на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх і позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій.
у розвитку інфраструктури населеного пункту з урахуванням інших передбачених законом відрахувань не може перевищувати:
- 10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта – для нежитлових будівель та споруд;
- 4 відсотки загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта – для житлових будинків.
у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається протягом 10 робочих днів з дня реєстрації органом місцевого самоврядування звернення замовника про укладення договору про пайову участь та доданих до нього документів, що підтверджують вартість будівництва об’єкта, з техніко-економічними показниками.
Договір про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту укладається не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об’єкта будівництва в експлуатацію.
Крок 10 Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно
Державна реєстрація прав проводиться за заявою заявника шляхом звернення до суб’єкта державної реєстрації прав або нотаріуса.
Взяття на облік безхазяйного нерухомого майна проводиться у строк, що не перевищує 12 годин, крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття відповідної заяви. https://kap.minjust.gov.ua
Перелік суб’єктів державної реєстрації, що здійснюють повноваження у сфері державної реєстрації нерухомості та бізнесу в Херсонській області
- прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв;
- виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав;
- встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв;
- перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень;
- прийняття рішення про державну реєстрацію прав;
- відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об’єкти та суб’єктів цих прав;
- формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником;
- видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.
- документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта;
- технічний паспорт на об’єкт нерухомого майна;
- документ, що підтверджує присвоєння об’єкту нерухомого майна адреси;
- письмова заява або договір співвласників про розподіл часток у спільній власності на новозбудований об’єкт нерухомого майна (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, що набувається у спільну часткову власність);
- договір про спільну діяльність або договір простого товариства (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, будівництво якого здійснювалось у результаті спільної діяльності).
права на яку набуваються шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у постійне користування із земель державної або комунальної власності, подається рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування: – про передачу земельної ділянки у власність чи надання у постійне користування або про затвердження документації із землеустрою щодо формування земельної ділянки та передачу її у власність чи надання у постійне користування.
Державна реєстрація прав (надання відмови в ній) проводиться у строк, що не перевищує п’яти робочих днів з дня надходження до органу державної реєстрації прав заяви.
Державна реєстрація права власності (надання відмови в ній) на підприємство як єдиний майновий комплекс та в разі, якщо їй передує видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно, проводиться у строк, що не перевищує чотирнадцяти робочих днів.
за проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень становить:
1.1 | за державну реєстрацію права власності | у строк, що не перевищує 5 робочих днів | 0,1прожиткового мінімуму для працездатних осіб | 180 грн. |
1.2 | за державну реєстрацію права власності |
у строк2 робочі дні |
1 прожитковий мінімум для працездатних осіб | 1760 грн. |
1.3 | за державну реєстрацію права власності | у строк 1 робочий день | 2 прожиткових мінімуми для працездатних осіб | 3520 грн. |
1.4 | за державну реєстрацію права власності | у строк 2 години | 5 прожиткових мінімумів для працездатних осіб | 8810 грн |