Херсонщина в центрі транспортного хабу між Європою та Азією

Амбітна ініціатива відновлення та осучаснення багатовікової історії становлення транснаціонального торгового коридору об’єднав керівників багатьох держав Східного і Західного світів вже давно.

У 2015 році до проекту долучилась і Україна шляхом включення до Транскаспійського транспортного маршруту, що спрямований на реалізацію ініціативи «Економічний пояс Шовкового шляху» за маршрутом: країни Європи – Україна (Чоп/ Батьово/ Ізов – Поромна – Грузія (Поті/ Батумі – Гардабані) – Азербайджан (Беюк-Кясик – Алят) – Казахстан (Актау-Порт – Достик) – Китай з використанням поромних переправ Чорного (Іллічівськ – Поті/ Батумі) і Каспійського (Алят – Актау-Порт) морів.

Перший демонстраційний потяг нового Шовкового шляху у складі
10 вагонів та 20 сорокафутових контейнерів, який вирушив із Іллічівського морського торговельного порту 15 січня 2016. Вказаний маршрут є альтернативним шляхом доставки вантажів з Заходу на Схід в обхід території РФ через Україну, Грузію, Азербайджан та Казахстан до Китаю.

Зважаючи на те, що Херсонщина окрім Чорного моря має ще й вихід до  найбільшої водної артерії України – річки Дніпро, голова обласної державної адміністрації Андрій Гордєєв ініціював питання відновлення саме річкового судноплавства в рамках Нового Шовкового шляху, що дозволить суттєво збільшити товарообіг між Європейськими державами та країнами Чорноморського басейну здешевивши при цьому логістичні витрати.

Проект передбачає відновлення водної магістралі Е-40, яка має сполучити порти Херсона і Ґданська річками Вісла, Західний Буг, Прип’ять і Дніпро. Потенціал р. Дніпро дозволяє здійснювати перевезення зернових вантажів річковим транспортом до 10 млн тонн на рік, поновити повноцінну роботу суднохідного шляху Е-40 та річкові перевезення за маршрутом Балтійське море – Гданськ – Дніпро – Чорне море, здійснити впровадження контейнерних перевезень (у тому числі рефрижераторних) та навалочних вантажів по р. Дніпро до Республіки Білорусь (Нижні Жари, Мозир) (потенційний вантажообіг до 25 млн тонн в рік).

Для впровадження зазначеного проекту необхідно виконання днопоглиблювальних робіт на р.Дніпро на перекатах Дніпровського та Дніпродзержинського водосховищах.

Компанія «Нібулон» будує самохідне днопоглиблювальне судно з можливістю здійснювати днопоглиблення до 15 м.

Проведення днопоглиблювальних робіт можливо в рамках державно-приватного партнерства або за рахунок зацікавлених приватних компаній.

Про це вже домовились керівники виконавчої влади Херсонської та Гомельської областей, а також компанія – інвестор уклавши минулого року під час Х Міжнародного інвестиційного форуму «Таврійські горизонти: співпраця,інвестиції, економічний розвиток»  відповідного меморандуму.

В контексті даного проекту Херсонщина може стати новим транспортним хабом України, що з’єднуватиме країни Близького Сходу, у т.ч. Туреччину й інші країни Чорноморського басейну з європейськими державами через новий гирловий порт, що прийматиме судна «ріка-море» та забезпечуватиме перевалку вантажів з морських на річкові судна й подальшу доставку їх до кінцевого пункту у Гданську.  Робота в напрямку реалізації проекту з будівництва порту в Білозерському районі вже розпочата, так само, як і порту в Нижніх Жарах.

Отже, вже в найближчому майбутньому Херсонська область отримає новий інфраструктурний об’єкт та зможе інтегрувати до масштабного транснаціонального проекту.

Меню